czwartek, 9 kwietnia 2020

Mazurek serowy z M&M’sami (leci w kulki!) oraz życzenia świąteczne

Może i to zdjęcie nie jest z kategorii "Król Insta" - ale kolorowo jest, baran jest (i to uśmiechnięty) i wkład pracy dekoratorki widać. Poza tym każdy wie, że nigdy nie podrasowuję naszego jedzenia, bo koń jaki jest, każdy widzi :-D
A mazurek jest fajny, bo to połączenie kultowej ozdoby stołu wielkanocnego z sernikiem. A jeśli ktoś (dzieci?) lubi m&m'sy - to już jest pełnia szczęścia.
Zainspirowała mnie kochana Ninka, która prowadzi bloga Gotuj-Sam! (naprawdę warto go spenetrować). Akurat ten jej przepis jest na innej stronie  pod nazwą, która właśnie mnie zaciekawiła - MAZUREK SEROWY - KORONKOWY (klik!). Nie wiem czemu koronkowy, ale nazwa podoba mi się bardzo :-)
Ponieważ od lat stosuję do mazurków małą formę, piekłam z połowy porcji.  Wychodzące w przeliczeniu połówki jaj "zaokrągliłam" do góry. Dodatek rodzynek storpedował Martik (nie wiedzieć czemu nie lubi).  Nie dawałam ciasta na górę - tło do kwiatuszków stanowi biała i ciemna, rozpuszczona czekolada. No i rychtyk wychodzi 9 porcji, co daje Hurmie i Czeredzie po 3 na twarz (Matka nie partycypuje, bo słodycz dekoracji by ją zabiła) przez 3 dni świętowania 😋
To zdjęcie robocze wklejam, żeby było widać, jak się "śkli" 😀

🐣
Życzę wszystkim moim blogowym przyjaciołom spokojnych świąt. Bez myślenia o drobnoustrojach. Ze zdrowymi bliskimi. Z pysznym jedzeniem, po którym będziecie wzmocnieni fizycznie i skrzepieni na duchu. Z refleksją o cudzie zmartwychwstającego życia. 
P.S. Tak. Dobrze widzicie, to się stało. Po jedenastu latach prowadzenia bloga, w połowie pisania posta, Marzynia odkryła opcję "Wstaw znaki specjalne" 😂

7 komentarzy:

  1. A ja nie upiekłam mazurka i jakoś będziemy musieli obejść bez tej słodkości.
    Ale innych słodkości nie zabraknie.
    Spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy Marzyniu dla całej Twojej Czeredy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mazurek bardzo wesoły i kolorowy, taki prawdziwie wiosenny:)U nas najmniejsza z możliwych blaszka szarlotki i generalnie minimalizm jeśli o jedzonko chodzi.
    Marzyniu życzymy zdrowia i spokoju Tobie i rodzince🐣🐣🍀

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie się podoba stylizacja na zielonym tle. Rewelacja !!! Życzenia równie piękne, wzajemnie , niech i Tobie i Twojej Hurmie i Czeredzie się darzy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładne :) poza chlebem nic nie potrafię :(((

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy wie Pani co się dzieje z Danusią z bloga prl-kuchniadanusi? Z góry dziękuję za odpowiedź. Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Małgosiu - nie wiem :-( Ja też się martwię, nawet próbowałam do niej dzwonić, ale mam stary numer telefonu. Adres e-mail, poprzez który rozmawiałyśmy prywatnie, mam ten sam, co na blogu.
      Pozdrawiam - Marzynia

      Usuń