wtorek, 13 grudnia 2022

Pierniczki doskonałe z powidłem "szliffkowym"

 

Tym razem przepis od Marzeny, ale nie Umiłowanej Przywódczyni, lecz Marzenki z bloga Bakeholic. Jak pisze autorka, są jak alpejskie, a wzorowała się na mistrzyni z "Moich wypieków". I ja muszę przyznać, że pierniczki SĄ doskonałe. Wykonanie także, bo od lat wypiekiem ciasteczek na święta zajmuje się Martusia - ostatnio w tandemie z małżonkiem. To właśnie on pomagał nadziewać powidłami szliffkowymi (dokładnie tak to brzmiało w jego ustach, gdy dzwonili w trakcie pieczenia ze Słowenii, i teraz już przylgnęło jako nazwa własna 👏).

Pierniczki są mięciutkie od razu i długo zachowują świeżość (zwłaszcza nadziane wiadomo czym). Pochlapane czekoladą są jeszcze lepsze. Zajrzyjcie na stronę Marzenki (klik!), ona tam dokładnie opisała i zilustrowała proces wypieku. 

A ja już się cieszę, że będą czekały na nas pod alpejskimi szczytami 😍


13 komentarzy:

  1. Przeczytalam przepis, moze sie skusze w rym roku, bo uwielbiam miekkie pierniczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierniczki cudne, z powidłami szliffkowymi na pewno smakują wyjątkowo.
    Wiem co piszę bo kiedyś piekłam tego sporo. Powidła robią dobrą robotę:)
    Tego czego najbardziej Ci zazdroszczę to tych klimatycznych świąt.
    Niech będzie i pięknie i rodzinnie i radośnie 🏕
    Wszystkiego co najlepsze życzymy. Buziolki🥰

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jeszcze jeden sprawdzony przepis, bardzo podobny: https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/pierniczki-z-marmolada-jak-alpejskie
    Z obu wychodzą pyszne i mięciutkie, więc idealne dla zapominalskich, którzy - jak ja - przypominają sobie o pierniczkach na dwa dni przed świętami.
    Oczywiście z powidłem szliffkowym MamyMarzyni najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite pierniczki i te "szliffkowe" powidła. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wyglądają bardzo apetycznie, jestem wielką fanką takich słodkości!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne i bardzo smakowite pierniczki <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Na święta pierniczki muszą być <3. Obczaję ten przepis ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ciasteczka i nadzienie. Bardzo pysznie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj aż pachnie tymi pierniczkami

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie nadziewane, teraz to by się zjadło takie ;-)

    OdpowiedzUsuń