środa, 20 marca 2013

Wielkanocne ciasteczka jak jajeczka

Te ciastka jak chyba żadne inne pasują na świąteczny stół. Nie dość, że wyglądają jak połówki jajek na twardo, to jeszcze są prze-pysz-ne! Kruche ciasto rozpływa się w ustach, a dodatek lemon curdu sprawia, że mimo dużej ilości lukru wcale nie są za słodkie. Naprawdę polecam!
Przepis na ciasto i inspirację "dekoru" wzięłam od mistrza Christophera, o tu (klik), tylko do ciasta dodałam 2 żółtka, no i przerobiłam okrągłą blaszaną foremkę do wycinania ciastek na jajowatą :-)
Natomiast przepis na lemon curd pochodzi z bloga pani Dorotki, jest bardzo prosty i szybki (cukru można dać mniej, jeśli ktoś chce bardzo kwaśno).
Lukier najlepiej ukręcić z cukru pudru z sokiem z cytryny aż zbieleje, no i powinien być gęsty, żeby "białko" wyszło biało.
P.S. W 2013 roku piekłam je oczywiście znowu, ale zrobiłam nieco za duże dziurki na żółtko. Mimo to wyszły cudnie i były wielką ozdobą świątecznego stołu.  
P.S. 2 (2016) Ponieważ w tym roku miałam mniej czasu, zamiast polukrować, posypałam "górę" jajeczek cukrem pudrem, grubo, przez gęste siteczko. I też wyszło ładnie, a duuużo szybciej :-)

To zdjęcie prototypów sprzed lat:
 
Tu wersja chyba z 2014
 
P.S. 3 (2017) A tutaj wersja tegoroczna, w towarzystwie jaj w sosie tatarskim :-)

10 komentarzy:

  1. Ty zachwalająca ciasteczka ,toż to rzecz niebywała...wyglądają ślicznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzyniu po prostu rewela!!!!:))) Boskie ciasteczka, pomysl idealny na WIelkanoc:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj kupiłaś mnie tymi jajami...
    Zaprosisz na konsumpcję?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. urocze, jakie proste a jakże wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałych świąt Marzyniu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. do ciasta zamiast podanego jednego jajka dodac dwa zółtka? czy jajko plus 2 zółtka?

    OdpowiedzUsuń
  7. Całe jajko plus 2 żółtka (a białka wykorzystać na lukier :-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł :)
    Curd już zrobiłam - rewelacja. Właśnie robię ciasteczka,ciekawe czy też mi wyjdą takie piękne ;P

    OdpowiedzUsuń