niedziela, 15 grudnia 2019

Szpinakowa rolada z wędzonym łososiem

Tę przekąskę znają już wszyscy, a kto nie robił - niech się nie waha! Wykonanie jest bardzo proste, wygląda efektownie i pysznie smakuje. No i można zabłysnąć przed Teściową, zaproszoną na świętowanie w Szczepana :-)
Ja piekłam na małej blaszce 22 na 22 cm i zrobiło mi się właściwie "oczko", a nie rolada, oraz - jak widać - łosoś wypłynął wraz z nieco zbyt rzadką masą. Dlatego lepiej jest zrobić nadzienie z serka kremowego bez dodatku mascarpone, bo wtedy masa jest bardziej "tęga". Co prawda smak kremu był przepyszny, ale kroiło się ciężko.
SKŁADNIKI:
Ciasto:
4 jajka,
4 kopiate łyżki mąki pszennej,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
45 dkg mrożonego szpinaku (tyle co w opakowaniu horteksowego, ja wzięłam swój mrożony i pewnie dlatego jest bardziej szary niż na zdjęciach z internetu),
łyżeczka proszku do pieczenia,
sól, pieprz i gałka muszkatołowa do doprawienia ciasta.
Nadzienie kremowe:
2 opakowania ulubionego serka kremowego,
świeżo starty chrzan w ilości niestawiającej oczu w słup,
plastry łososia wędzonego,
sól (uwaga, łosoś jest bardzo słony!) i biały pieprz.
WYKONANIE:
Szpinak rozmrozić (można na patelni) i dobrze odcisnąć z wody. Zmiksować na gładko. Białka ubić z solą na sztywną pianę. Żółtka wymieszać ze szpinakiem i przyprawami. Do piany delikatnie wmieszać mąkę z proszkiem i połączyć z masą szpinakową. Rozsmarować równą warstwą na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (jeśli nie jest dobrej jakości, to lepiej go natłuścić przed wylaniem masy, raz mi tak przywarł, że podarłam ciasto). Piec 13-15 minut w 180 stopniach (góra-dół, bez termoobiegu).  
Serek wymieszać z chrzanem, doprawić. Rozsmarować na wystudzonym cieście (uwaga H&C - PAPIER ZDJĄĆ!), rozłożyć plastry ryby, zwinąć i dobrze schłodzić w lodówce.
Do krojenia przyda się ostry nóż :-)

5 komentarzy: