piątek, 8 kwietnia 2022

Jajka faszerowane "Pszczółki"


 Nie da się ukryć - są i efektowne, i smaczne 😋 Warto zadać sobie trochę trudu przy ich przygotowaniu zwłaszcza, gdy przy świątecznym stole zasiądą dzieci. Najlepiej mieć oczywiście pomocnika takiego, jak ja miałam (czyli złotorękiego Martika - estetę), ale w sumie nie są to jakieś szczyty kulinarnego Parnasu. Pomysł nie jest nasz, lecz Danusi z bloga "Co mi  w duszy gra" (klik!), zmieniłyśmy tylko nadzienie z wątróbkowego na tuńczykowe, a każdy może nafaszerować jajeczka według upodobań. 

Jadalna "pszczoła" jaka jest, każdy widzi. Danusia użyła zielonych i czarnych oliwek, ale Marta stwierdziła, że pomarańczowe pomidorki koktajlowe + czarne oliwki będą lepiej imitować owadzi korpusik. Skrzydełka to przycięte plasterki ogórka, czułki - szczypiorek. Narcyz w środku nie jest jadalny, ale jest tak ładny, że można wybaczyć ten dekorek 😊


 

7 komentarzy:

  1. Ja tylko dodam, że jeżeli - tak jak ja - jest się perfekcjonistą, to warto zacząć trochę wcześniej, ponieważ dopasowywanie średnicy pomidorków i oliwek dla uzyskania najlepszego efektu może zająć dużo czasu :D Szczególnie, kiedy męska część rodziny, zwykle mniej wrażliwa na piękno przygotowanych przez nas potraw, nie wytrzymuje już z głodu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzyniu, pszczólki sa piekne i juz je wpisalam na moja liste. Nadzienie z watróbek dorsza jest doskonalym pomyslem, nie tylko uwielbiam watróbki z dorsza, ale i beda mi przypominac Islandie, bo tam wedzona watróbka z dorsza jest bardzo popularna przekaska. Z pszczólkami bede miala problem, bo nie cierpie oliwek, wiec pewnie wymysle jakiegos innego insekta, moze kolorowego motyla :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają smakowicie ale jak dla mnie to koniecznie bez oliwek i tuńczyka :D Spokojnych i jak najbardziej jajecznych i rodzinnych Świąt Marzyniu :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrych,spokojnych I szczęśliwych Świąt życzymy
    🐣🐣🍀🍀

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie i smakowicie te pszczółki wyglądają!
    Zdrowych, rodzinnych i radosnych Świąt Wielkanocnych życzę 🐣

    OdpowiedzUsuń
  6. jak ślicznie udekorowane ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają świetnie! Super propozycja

    OdpowiedzUsuń